WSS Rotterdam Branch



 

<--  U kunt op deze site navigeren door op de links in het linker 'boom'-paneel te klikken. De inhoud van de pagina's verschijnt in dit 'tekst'-paneel.

.

 

Door links op de "+" te klikken klapt het onderwerp uit.


<--  You can navigate this site by clicking on the links in the left 'tree' pane. The content of the pages will appear in this 'text' pane.


ZOEKEN op de website


Mededelingen en wijzigingen website


De Rotterdam Branch  is een afdeling van de World Ship Society , een in Engeland gevestigde, wereldwijd actieve vereniging waarvan de leden, hetzij beroepshalve, hetzij door een grote persoonlijke belangstelling, zich zeer nauw betrokken voelen bij schepen en de scheepvaart. De vereniging stelt zich ten doel haar leden regelmatig bij elkaar te brengen, te stimuleren in hun gemeenschappelijke belangstelling en hun kennis van hun interessegebied te vergroten.  
De Rotterdam Branch  doet dit onder meer   door het organiseren van:

Branchebijeenkomsten,
het uitgeven van het Rotterdam Branch Magazine
en het organiseren van maritieme evenementen,
alsmede excursies naar schepen, scheepswerven en maritieme bedrijven.
Wilt u meer informatie over de doelstellingen en activiteiten van de
World Ship Society   en van de Rotterdam Branch , of wilt u zich aanmelden als lid of donateur

Adres zie Colofon


  Schip & Haven



 


$ 25 miljoen

 

Vernoemd naar het petekind van de koopvaardij kwam ze in 1966 als PRINSES MARGRIET in de vaart en ging dienst doen als instructievaartuig voor toekomstige koopvaardijofficieren. Dat beperkte zich niet tot nautische en technische zaken, want tegelijk kon kennis gemaakt worden met slecht weer. Er werd veelal op de Noordzee en in het Engels Kanaal gevaren en omdat het een echte slingerbak was, ondervond menig aspirant hoe het voelde om zeeziek te zijn. Het schip werd gebouwd door Vuyk & Zonen in Capelle aan den IJssel en meer dan drie decennia gerund door het KOFS (Koninklijk Onderwijsfonds voor de Scheepvaart).

In 2002 werd ze verkocht aan Jan Verkerk die het rigoureus ombouwde tot luxe jacht. De lengte en breedte (69 x 12 meter) bleven ongewijzigd, maar de BT ging van 1648 naar 1945 ton. Er kwamen 13 luxe suites met plek voor 26 passagiers en de Stork diesel van 1200 pk werd vervangen door een Caterpillar van 1014 kW. In 2005 kwam ze weer in de vaart als SHERAKHAN voor verhuur van luxe reizen naar exotische oorden. In 2017 werd in Rotterdam een grote refit uitgevoerd. De huurprijs is overigens $ 425.000 per week.

 

Vorige week kwam ze vanuit Sint Maarten over de Atlantische Oceaan opnieuw naar Rotterdam en passeerde de SLEIPNIR, die haar met gemak uit het water kan tillen. Dat was niet het geval, want Jan Verkerk van Unlimited Yacht Charter uit Maarssen biedt momenteel het schip te koop aan. Het is te bezichtigen aan de Westerkade. Prijsindicatie $ 25 miljoen.

 

Tekst: Cees de Keijzer